Le projet PLAY a conduit au développement du jeu “Geome” qui sera expérimenté au Musée de la Nature, à Sion, à la fin de l’année 2020. Le jeu qui est conçu pour amener des élèves à réfléchir à leur rapport à la nature dans le cadre de visites scolaire est décrit dans une publication diffusée en ligne. La publication est en espagnol. 

Abstract

The current environment of climate change, disruption of geochemical cycles and loss of biodiversity makes the Anthropocene a central educational issue. In this context, science museums can play a key role by offering personal experience and educational resources to explore the complexity of current environmental stakes. Nevertheless, engaging students through school visits is still a challenge for teachers and science educators. Geome, the game presented in this article, attempts to deal with this challenge. Its purpose is to provide a game experience for secondary school students so that they can think about their relationship with nature

©Whitecross

Bonnat, C., Oliveira, G., & Sanchez, E. (2020). Geome, un juego para comprender el anthropoceno durante las visitas escolaires a un museo. Enseñanza de las Ciencias de la Tierra, 28(1), 89-98.

<lire l’article>